Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

ΔΩΡΑ ΓΥΡΩ – ΓΥΡΩ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΑΣ ΤΡΙΓΥΡΩ - ΘΕΑΤΡΙΚΟ


ΔΩΡΑ ΓΥΡΩ – ΓΥΡΩ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΑΣ ΤΡΙΓΥΡΩ



ΑΦΗΓΗΤΗΣ :   Είναι νύχτα , όλοι είπαν καληνύχτα !
                        
                         Τα φώτα έσβησαν .

                          Η νύχτα άπλωσε το μπλε της μανδύα

                         Και τα σκέπασε όλα γλυκά , σιωπηλά , ήρεμα….

                         Το δέντρο όμως στη μέση του σαλονιού

                          Δεν μπορεί να  κοιμηθεί ….

                          Ακούει κάποιων τις φωνές και θα τρελαθεί!

***********************************************************************************
ΜΟΥΣΙΚΗ : 


ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ :  Γιορτινό δεντράκι

                                       Φουντωτό ελατάκι

                                       Δώρα γύρω – γύρω

                                       Παίζουνε τριγύρω !

                    
                                       Γιορτινό δεντράκι

                                       Φουντωτό ελατάκι

                                       Δώρα γύρω – γύρω

                                       Τραγουδούν τριγύρω!


                                        Γιορτινό δεντράκι

                                        Φουντωτό ελατάκι

                                        Δώρα γύρω - γύρω

                                        Χορεύουνε τριγύρω !


ΔΕΝΤΡΟ :       Σσσσσσσσς!  Σσσσσσσσσς!!!!

Δραματική – κινητική έκφραση : Τα παιδιά – δώρα βγάζουν ήχους και βουητά σιγανά. Είναι καθισμένα με τα γόνατα το ένα δίπλα στο άλλο. Μερικά , τα πιο μικρά παιδιά , μπορούν να ακουμπάνε πάνω στα άλλα, για να φαίνονται ότι είναι ντάνα δώρων.


ΔΩΡΟ 1ο :       Ε!! Πρόσεχε που πας !

                       Την κορδέλα μου πατάς !

                       Όλο κάνεις το σπουδαίο,

                       Μήπως και ξέρεις κανα νέο ;

Δραματική – κινητική έκφραση 1ου Δώρου : Ενοχλημένο σηκώνει πρώτο το κεφάλι του και κοιτάει αγριεμένο το διπλανό του , που του πατάει την κορδέλα.



ΔΩΡΟ 2ο :     Όχι ένα , αλλά πολλά!

                      Πρώτο με διαφορά!

                      Είμαι βιβλίο γνώσης!

                      Μαθαίνεις χίλια πράγματα

                      Σε μικρούλες δόσεις !!



Δραματική – κινητική έκφραση 2ου Δώρου : Σηκώνεται όρθιο και κάνει μια βαθιά υπόκλιση. Ευγενικό.


ΔΩΡΟ 3 ο :     Για κοιτάτε με καλά!

                       Είμαι όλο φιόγκους, αστέρια

                       Και χαρτιά γυαλιστερά!

                       Μέσα μου έχω , έχω …τι έχω ;

                          Δεν θυμάμαι πια !!!!
       
Δραματική – κινητική έκφραση 3ου Δώρου : Με ύφος περήφανο στην αρχή και λίγο χαμένο στο τέλος. Αφηρημένο. Σηκώνεται με χορευτική κίνηση και κάνει μια στροφή γύρω του.

ΔΕΝΤΡΟ:                Αρχίσανε πάλι!

                               Θα μου πάρουν το κεφάλι!



Δραματική – κινητική έκφραση δέντρου: Δέντρο με ύφος δύσθυμο. Κοιτάει προς τα πάνω και σηκώνει τα χέρια του στ’ αυτιά !!!

ΔΩΡΟ 4 ο :          Μμμμ! !   Σιγά !

                            Εγώ είμαι καλύτερη,

                            Πολύ φανταχτερή ,

                            Καθόλα σοβαρή!

                            Είμαι κούκλα όλο νάζι

                            Κι αυτό μάλλον σας πειράζει!

Δραματική – κινητική έκφραση 4ου Δώρου : Με ύφος σαράντα καρδιναλίων. Στέκει και τους κοιτάει λίγο παράμερα. Έρχεται προς τα άλλα κουτιά με βήμα πασαρέλας, όλο νάζι και σκέρτσο. Προτείνει το χέρι της σαν να πρόκειται να της το φιλήσουν.                         


ΔΩΡΟ 5 ο :         Εμένα με προσέξατε

                           Που εκτός απ’ την κορδέλα

                           Φόρεσα

                           Κι επτά – οκτώ καπέλα;



Δραματική – κινητική έκφραση 5ου Δώρου : Λίγο στρουμπουλό και χαριτωμένο. Έρχεται προς το κοινό με κωμικό ύφος και ανοίγει την ομπρέλα που κρατάει στο χέρι του.


ΔΕΝΤΡΟ:             Αμ, που να κλείσω μάτι !

                             Δεν τους ακούς ;

                             Συνέχεια τσακώνονται

                             Με πολύ γινάτι!!

ΔΩΡΟ 6 ο :       Της γιαγιάς είμαι το δώρο,

                          Δεν πιάνω πολύ χώρο!

                          Μέσα μου βαστώ τσάι για ζεστό

                          Κι ένα μάλλινο πλεκτό!!

Δραματική – κινητική έκφραση 6ου Δώρου :   Με βήμα αργό πιασμένο , λίγο να κουτσαίνει .



ΔΩΡΟ 7 ο :       Εγώ είμαι για τ’ αγόρια

                         Γεμάτο αυτοκίνητα ,

                         Τρένα και βαπόρια!

                         Πατίνια έχω , μπάλα

                         Και μια μικρή τραμπάλα.

  Δραματική – κινητική έκφραση 7ου Δώρου :  Ανήσυχο,  πειραχτήρι.  Κάνει ήχους αυτοκινήτου και τρένου και τρέχει γύρω - γύρω στη σκηνή.                  


ΔΩΡΟ 8 ο :     Κι εγώ είμαι μεγάλο

                        και ωραίο.

                        Είμαι ένα δώρο έκπληξη,

                        Τι έχω δεν σας λέω!!


Δραματική – κινητική έκφραση 8ου Δώρου :  Έχει μυστηριώδες ύφος.

ΔΩΡΟ 9 ο :             Είμαι δώρο για κορίτσια

                              Ροζ με καρδούλες,

                              Πριγκίπισσες

                              Και νεραϊδούλες!

                              Όλο αστραφτερές κορδέλες,

                              Που αρέσουν στις κοπέλες!!

     Δραματική – κινητική έκφραση 9ου Δώρου :  Με βήμα αέρινο πλησιάζει τ’ άλλα κουτιά και τους κάνει κινήσεις νεραϊδένιες.                         

ΔΩΡΟ 10 ο :       Εγώ είμαι βιβλίο

                           Γεμάτο παραμύθια!

                           Με μάγισσες και πειρατές,

                           με ιππότες και ρεβίθια!

                           Γράφω για παράξενους ανθρώπους,

                           ζώα και φυτά

                           που ζούνε σ’ άλλους τόπους!!



Δραματική – κινητική έκφραση 10ου Δώρου :  Με δυνατή φωνή.


ΔΩΡΟ 11 ο :      Εγώ είμαι το πακέτο του μπαμπά.

                          Είμαι ρολόι και βλέπει την ώρα,

                          να έρχεται σπίτι

                          γεμάτος δώρα!!


Δραματική – κινητική έκφραση 11ου Δώρου :  Το παιδί φοράει μεγάλα γυαλιά σαν τον πατέρα του. Με δυναμικό βήμα έρχεται μπροστά στη σκηνή και με ύφος σοβαρό κοιτάει το κοινό, και στο τέλος χαμογελάει.



ΔΕΝΤΡΟ :            Σταματήστε πολυλογάδες !

                             Θα μπούμε σε μπελάδες!!



Δραματική – κινητική έκφραση: Αρχίζει να χτυπιέται από τα νεύρα του.






ΔΩΡΟ 12 ο :           Καλέ εμένα με έχετε δει,

                               που είμαι γεμάτο σοκολάτες

                               με κρέμα σαντιγί;

                               Καραμέλες , γλειφιτζούρια

                               και ζαχαρωτά,

                               παστέλια, μαντολάτα

                               που είναι πολύ γλυκά!!

                
Δραματική – κινητική έκφραση 12ου Δώρου :  Με χοροπηδητό , κινείται ανάμεσα στα άλλα δώρα και τα πειράζει γεμάτο γέλια και χαρούλες.



ΔΩΡΟ 13 ο :           Μαντήλι έχω μεταξωτό

                               Με σχέδια ένα σωρό!

                               Για τη μαμά να το φοράει

                               Όπου κι αν πάει!!


Δραματική – κινητική έκφραση 13ου Δώρου : Με περούκα . Μαλλί από κομμωτήριο. Ψηλά τακούνια , κολιέ και σκουλαρίκια.
                              
 ΔΩΡΟ 14 ο :         Εγώ έχω δυο παπούτσια φίνα!

                              Είναι κόκκινα λουστρίνια!!                         



Δραματική – κινητική έκφραση 14ου Δώρου : Κορίτσι που φοράει κόκκινα παπούτσια. Κινείται με τσαχπινιά και κοιτάει συνεχώς τα παπούτσια της.


ΔΩΡΟ 15 ο :              Κι εγώ έχω ένα κίτρινο κολάρο

                                  Για το σκύλο μας τον Τσάρο!!





ΔΕΝΤΡΟ :                Που να βρω λίγη ησυχία !

                                 Θα γυρίσω στο δάσος

                                 Με την πρώτη ευκαιρία!!



ΔΩΡΟ 16 ο :                 Είμαι πακέτο φοβερό !!

                                   Πράσινο και τρομερό!!!

                                   Κρύβω μέσα μου ένα δράκο,

                                   που χωράει σ’ ένα σάκο!



Δραματική – κινητική έκφραση 16ου Δώρου :Με φωνή δυνατή και αρκετά τρομακτική, που στο τέλος γίνεται χιουμοριστική. Κάνει μεγάλα βήματα.


ΔΩΡΟ 17 ο :            Δεν ξέρω εσείς τι λέτε,

                                Είμαι δώρο στρατιωτικό!

                                Γεμάτο άρματα , κανόνια

                                Και πολύ στρατό!!

                                Αεροπόρους , στρατηγούς,

                                Ναύτες και οπλαρχηγούς!!!



Δραματική – κινητική έκφραση 17ου Δώρου : Βαρετό και γενναίο ύφος. Δυνατή φωνή.

ΔΩΡΟ 18 ο :          Τι μας λες, καλέ, σιγά!

                               Κατσαρολικά είμαι γεμάτο!

                               Κουτάλια , πιρούνια, κούπες

                               κι ένα πιάτο!!!

Δραματική – κινητική έκφραση 18ου Δώρου : Με ύφος τα ξέρω όλα. Στο κεφάλι της καπάκι κατσαρόλας.

ΔΩΡΟ 19 ο :             Εγώ είμαι δώρο του παππού,

                                  που το χρειαζόμαστε όλοι που και πού!

                                  Σταματάει τη μουρμούρα,

                                  μια ξύλινη μαγκούρα!!



Δραματική – κινητική έκφραση 19ου Δώρου :Κρατάει κρυμμένο πίσω του ένα μπαστούνι και έρχεται σιγά – σιγά προς το κοινό. Στο τέλος της φράσης του κουνάει το μπαστούνι απειλητικά στον αέρα.



ΑΓΟΡΙ:           Ακούσατε ;

                      Είμαι σίγουρος

                      πως άκουσα φωνές.

                      Άλλες δυνατές

                      κι άλλες σιγανές!!!


Δραματική – κινητική έκφραση αγοριού : Μπαίνει πρώτο , βιαστικά στο σαλόνι. Ξαφνικά ακούγεται μια πόρτα που ανοίγει και μπαίνουν μέσα στο σαλόνι , από την ίδια πλευρά, οι άνθρωποι της οικογένειας και ο σκύλος τους.



ΔΕΝΤΡΟ:    Νάτα !! Σας τα ‘λεγα , δε σας τα ’λεγα ;!!!



Δραματική – κινητική έκφραση δέντρου : Μιλάει ενοχλημένο.


ΚΟΡΙΤΣΙ :                  Ναι, κι εγώ!

                                  Κι ένα άλλο ήχο μαγικό!

                                  Σαν να μίλαγε το δέντρο

                                  Σαν να ήταν αληθινό!!


Δραματική – κινητική έκφραση κοριτσιού : Κοιτάζει το δέντρο.

ΣΚΥΛΟΣ:         Γκρρρρρρρ!  Γουφ !! Πως ;

                        Ζωντάνεψαν τα δώρα  ;

                        Τι θα πω στους άλλους τώρα  ; Γουφ !!!



Δραματική – κινητική έκφραση σκύλου: Καχύποπτος μυρίζει τα δώρα .



ΜΑΜΑ :        Ελάτε αγάπες μου

                    Να ανοίξουμε τα δώρα !!

                    Πρώτα του παππού και της γιαγιάς

                    Που είναι μεγάλοι τώρα !



Δραματική – κινητική έκφραση μαμάς: Μιλάει γλυκά προς τα παιδιά της .



ΓΙΑΓΙΑ :        Όχι , όχι ! Πρώτα σε μας είναι ντροπή.

                     Τα Χριστούγεννα είναι των παιδιών γιορτή!

                      Γεμίζουνε τον κόσμο μας χαρά και προσμονή

                      ν’ ανοίγουνε πρέπει τα δώρα τους την παραμονή!!



Δραματική – κινητική έκφραση γιαγιάς: Μιλάει με αργή φωνή και περπατά σέρνοντας τα πόδια της .


ΠΑΠΠΟΥΣ :      Εγώ μπορεί να είμαι μεγάλος

                          Νιώθω όμως σαν παιδί.

                          Άντε , λοιπόν , ανοίξτε τα,

                           για να χαρώ με σας μαζί !!

Δραματική – κινητική έκφραση παππού: Μιλάει με αργή φωνή και περπατά σέρνοντας τα πόδια της .


Δραματική – κινητική έκφραση σκύλου: Πάει να μυρίζει το δέντρο, μα αυτό από εκεί που στεκόταν ακίνητο του κάνει ΜΠΟΥ!  Και ο σκύλος τρομάζει και πάει πίσω από τη μαμά.


ΜΠΑΜΠΑΣ :        Πριν τ ΄ ανοίξουμε όμως ας κάνουμε μια ευχή!

                            Κι εσύ δέντρο κι εσείς δώρα ,

                            Όλοι μαζί !!!

                            Πάντα αγαπημένοι να ‘μαστε ,

                            Μεγάλοι και μικροί .

                            Να ζούμε με ειρήνη

                            Και αγάπη τη ζωή !


                         ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !!


Δραματική – κινητική έκφραση μπαμπά: Με δυνατή φωνή κοιτάει προς το κοινό .


                                ΔΩΡΑ ΣΤΑ ΚΟΥΤΙΑ


                                  Δώρα στα κουτιά
                                Χαρίζουν τα παιδιά
                                Ξύλινα αλογάκια
                                Σβούρες , καραβάκια !

                                 Δώρα στα κουτιά
                                 Χαρίζουν τα παιδιά
                                 Όμορφα κουκλάκια
                                  Μπάλες , σφυριχτράκια!

                                 Δώρα στα κουτιά
                                 Χαρίζουν τα παιδιά
                                 Πάνινα ζωάκια
                                 Γλυκά καραμελάκια!!

ΤΕΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου